Security S-1B Airstar

Jedną maszynę tego typu importowała w 1937 roku Cesarska Marynarka Wojenna.

Był to lekki samolot szkoleniowy mający pewne charakterystyczne rozwiazania, takie jak:
kadłub ze spawanym szkieletem z rur chromowo-molibdenowych i drewniane skrzydła z możliwością składania ich po obydwu stronach kadłuba.

W Japonii dodatkowo wyposażono go w drugie stanowisko sterownicze w układzie tandem w Zakładach Metalurgicznych w Watanabe.

W odróżnieniu od zastosowania w Stanach Zjednoczonych, gdzie był sprzedawany i używany jako lekki samolot do użytku prywatnego, w Japonii konstrukcji tej używano do celów testowych oraz wykorzystywano jako maszynę treningową (w Cesarskiej Marynarce Wojennej).

W Cesarskiej Marynarce Wojennej figurował pod nazwą samolot treningowy „Airstar” i był tam intensywnie testowany od września 1937 roku z użyciem aparatury pomiarowej.

Z racji braku możliwości pozyskania przez autora tego tekstu informacji o wynikach testów tego samolotu, nie wiadomo jakie były ostateczne opinie wojskowych o tej maszynie.

Materiały źródłowe:

  • „Handbook of Japanese Aircraft 1910-1945”, Model Art. 327

Opracował: Paweł Piwoński

Reklamy

Tagi: , , , ,

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s


%d blogerów lubi to: